Regulamin korzystania z iPadów
REGULAMIN KORZYSTANIA Z IPADÓW W KLASIE CYFROWEJ GIMNAZJUM NR 1
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. BOLESŁAWA CHROBREGO W KOŁOBRZEGU
I. Korzystanie z dostępu do Internetu
- Dostęp do sieci Internet w szkole służy zaspokajaniu potrzeb informacyjnych i naukowych użytkowników. Zabrania się wykorzystywania go do celów komercyjnych, rozrywkowych oraz przeglądania i udostępniania materiałów pornograficznych.
- Korzystanie z Internetu musi być zgodne z obowiązującym prawem dotyczącym ochrony dóbr osobistych, danych osobistych, ochrony wizerunku oraz przestrzegania prawa autorskiego.
- Korzystanie z dostępu do Internetu ogranicza się do przeglądania zasobów Sieci przy pomocy przeglądarki zainstalowanej w iPadzie.
II. Korzystanie z iPada na lekcji
- Uczeń zobowiązany jest przynieść na zajęcia każdego dnia naładowany iPad (naładowanie baterii musi wynosić co najmniej 80%).
- Uczeń zobowiązany jest posiadać własną ładowarkę oraz słuchawki.
- IPad ucznia musi zawierać wszystkie wskazane przez nauczycieli aplikacje.
- Uczeń odpowiada za sprawne działanie sprzętu. Naprawa sprzętu musi być wykonana niezwłocznie. Uczeń przedstawia zaświadczenie o niesprawnym sprzęcie.
- Uczeń nieposiadający iPada zobowiązany jest pisać w zeszycie, w razie potrzeby nauczyciel zapewnia mu papierowy podręcznik itp. materiały edukacyjne.
- Przed rozpoczęciem zajęć uczeń ma obowiązek wyciszyć swoje urządzenie. Może włączyć dźwięk na polecenia nauczyciela.
- Uczeń korzysta z iPada na wszystkich lekcjach ( oprócz zajęć wychowania fizycznego z ćwiczeniami).
- Uczeń na lekcje przynosi iPad oraz inne pomoce wymagane przez nauczyciela, np. zeszyt przedmiotowy, brudnopis, przybory matematyczne itp.
- Uczeń zobowiązany jest do systematycznej komunikacji z nauczycielem według ustalonych sposobów i aplikacji.
- Uczeń uruchamia lub wyłącza iPad tylko na polecenie nauczyciela.
- Podczas lekcji zabrania się korzystania z wszelkiego rodzaju gier, serwisów społecznościowych, robienia zdjęć, nagrywania, oglądania filmów m.in. na YouTube itp.
- Nagrywanie dźwięku i obrazu na terenie szkoły jest dopuszczalne wyłącznie do celów edukacyjnych np. rejestrowanie doświadczeń i procesów, realizowanie projektów, skanowanie dokumentów, fotokopie notatek itp., tylko za zgodą nauczyciela i zgodnie z przestrzeganiem ustawy o prawie autorskim i ochronie danych osobowych.
- Uczeń, który nie przyniósł na lekcje iPada, będzie traktowany jako nieprzygotowany ( nie dotyczy sytuacji z pkt.4).
- Przy powtarzającym się nieprzygotowaniu obniżona zostanie ocena zachowania.
- Nauczyciel ma prawo wglądu w historię przeglądarki.
III. Dbanie ucznia o własny iPad
- Uczeń nie pozostawia iPada bez opieki.
- Przed lekcją wychowania fizycznego uczeń jest zobowiązany przekazać iPada uczącemu nauczycielowi pod opiekę, a po zakończeniu niezwłocznie go odebrać. Za iPad, który uczeń nie oddał podczas zajęć wychowania fizycznego, szkoła nie odpowiada.
- Uczeń zabezpiecza dostęp do iPada hasłem, znanym tylko właścicielowi.
- Uczeń nie rzuca iPadem.
- Należy przechowywać iPad w specjalnym etui.
- Nie wolno udostępniać swojego iPada innym.
- Uczeń nie może zabierać iPada innym, nie wolno mu też korzystać z nie swojego iPada, bez zgody właściciela.
IV. Rola szkoły w funkcjonowaniu klasy cyfrowej
- Zapewnienie dostępu do Internetu.
- Wskazywanie uczniom aplikacji niezbędnych do celów edukacyjnych.
- Pomoc w zainstalowaniu niezbędnych aplikacji.
- Kształtowanie umiejętności korzystania z aplikacji w iPadzie.
- Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie, zgubienie czy kradzież iPadów.
- Szkoła nie ubezpiecza iPadów uczniowskich.
V. Korzystanie z iPada podczas przerw międzylekcyjnych
- Uczeń nie może korzystać z iPada podczas przerw międzylekcyjnych, chyba , że otrzymał zgodę od nauczyciela lub dyrektora.
Uczeń chroni swój iPad przed zniszczeniem, kradzieżą, korzystaniem przez inne osoby.
VI. Procedury postępowania z uczniem nieprzestrzegającym Regulaminu
- Wpisanie uwagi do e- dziennika.
- Poinformowanie rodziców o nieprzestrzeganiu regulaminu.
- Wyłączenie iPada w obecności ucznia i oddanie go na przerwie do sekretariatu.
- Wypełnienie przez nauczyciela protokołu odebrania iPada.
- Przekazanie uczniowi pisemnej informacji dla rodziców o odebraniu iPada.
- IPad z sekretariatu odebrać może rodzic/ prawny opiekun , a w wyjątkowych sytuacjach uczeń , ale po uzyskaniu zgody nauczyciela lub dyrektora.
- Po zabraniu iPada uczeń uczestniczy w lekcjach i uczy się, wykorzystując pomoce edukacyjne wskazane przez nauczyciela.
- Wymaganie od uczniów znajomości pracy domowej wcześniej wykonanej na iPadzie.
- Zakazanie korzystania z iPada na lekcjach, wykonywanie prac domowych w zeszycie przez okres ustalony przez nauczyciela w porozumieniu z rodzicem.
- Karne przeniesienie ucznia do innej klasy z jednoczesnym zapewnieniem przez szkołę niezbędnych podręczników papierowych.
Regulamin wprowadzono Zarządzeniem Dyrektora nr 19/2014/2015 z dnia 26 lutego 2015 r.