iPad
https://www.youtube.com/watch?v=IOd1eWtull8&feature=em-upload_owner
W roku szkolnym 2014/2015 powstała pierwsza w Kołobrzegu i jedna z nielicznych w Polsce klasa Cyfrowa, wykorzystująca iPady zamiast tradycyjnych podręczników.
iPad w Klasie Cyfrowej używany jest na wszystkich lekcjach z wyjątkiem wf. Nauka poprzez aplikacje (Quizlet, Simple Mind+, Pages, Numbers, Keynote), praca z Internetem oraz materiałami przygotowanymi przez nauczycieli (kursy iTunes U oraz ebooki w iBooks) zastępują tradycyjne uczenie. Chcemy podnosić efektywność poprzez stosowanie nowoczesnych urządzeń i metod pracy. Szeroko stosujemy metodę projektów, planujemy wprowadzenie metody WebQuest.
Dzień Nowych Technologii w kl.2b
Dzień Nowych Technologii w Edukacji jest inicjatywą Ministerstwa Edukacji Narodowej. MEN zachęcało szkoły i placówki oświatowego do tego, aby 21 marca uczniowie mogli wziąć udział W zajęciach warsztatowych, prezentacjach multimedialnych, grach i zabawach, projekcjach filmów, spotkaniach oraz pokazowych lekcjach dotyczących nowoczesnych technologii, które mogą być wsparciem w nauce. W tym dniu w kl. 2b odbyły się zajęcia z edukacji matematycznej i przyrodniczej z wykorzystaniem aplikacji na IPada. Uczniowie z aplikacją Quiver generowali w 3D do tematu Wiosna w przyrodzie.P
Z NAJNOWSZYMI TECHNOLOGIAMI ZA PAN BRAT
Nasza szkoła przyłączyła się do akcji zainicjowanej przez MEN , w myśl której 21 marca ogłoszono Dniem Nowoczesnych Technologii. Koordynatorki: Honorata Górska-Sęk, Beata Traczyk- Oskroba i Helena Paradowska przygotowały szereg przeróżnych atrakcji, pokazujących, że wykorzystując nowoczesne technologie, można w atrakcyjny i skuteczny sposób zdobywać wiedzę.
W klasie trzeciej cyfrowej została przeprowadzona lekcja języka polskiego – „Lektury nie muszą być nudne”, podczas której uczniowie w ramach powtórzenia przed egzaminem tworzyli komiksy na podstawie lektur z wykorzystaniem różnych aplikacji i iPadów. Ponadto na lekcji matematyki uczniowie mogli usystematyzować swoją wiedzę z geometrii, wykorzystując aplikację Quiver, czyli rozszerzoną rzeczywistość-tworzenie obrazów w 3D.
Wielką atrakcją okazała się zabawa edukacyjna „Poszukiwacze skarbu”, podczas której uczniowie poprzez odczytywanie i rozwiązywanie ukrytych pod kodami QR zadań szukali schowanego na terenie szkoły skarbu. Wszyscy uczniowie wzięli udział w szkolnym konkursie w formie quizu, który został przygotowany w aplikacji Quzizz.
Ponadto odbyły się zajęcia z programowania w klasach młodszych, zajęcia z robotyki w klasie II- starsi uczą młodszych, nauka czytania w aplikacji Quizlet w klasie I, różnorodne ciekawe lekcje na wszystkich zajęciach z wykorzystaniem TIK( m.in. Quizizz , LearningApss, BookWidgets, Kahoot, platformy edukacyjnej eduelo), prezentacja w sali informatycznej filmów i wywiadów nakręconych przez uczniów, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z wykorzystaniem nowoczesnych TIK, czytanie e-booków na każdej przerwie w bibliotece szkolnej, seanse edukacyjne 3D dla najmłodszych, wspólne zabawy edukacyjno-ruchowe uczniów klas I na magicznym dywanie w świetlicy szkolnej, zajęcia języka angielskiego w sali językowej z wykorzystaniem sprzętu audiowizualnego „Mentor”.
Podczas przerw uczniowie w ramach relaksu mogli wziąć udział w zabawie Karaoke – nauczyciele kontra uczniowie.
Szkolny lider TIK Honorata Górska- Sęk przygotowała szkolenie, podczas którego zapoznała nauczycieli z najnowszymi aplikacjami.
Wykorzystywanie nowoczesnych technologii to świetny sposób na ciekawe lekcje, na zbudowanie dobrych relacji w klasie, a przede wszystkim na skuteczne przyswojenie wiedzy poprzez zabawę.
Edukacja wczesnoszkolna z iPadem
Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej w klasie drugiej- nazwy kontynentów. Wykorzystanie iPada podczas generowania mapy świata w 3D.
Aplikacja Quiver przeniosła nas w świat wirtualny.
Bierzemy udział w konkursie 100-lecie Odzyskania Niepodległości organizowane przez Edu sense.
Po ciężkiej pracy przy tworzeniu projektów ze Scratch Junior podczas Europejskiego Tygodnia Kodowania 2018- klasa druga b otrzymała Certyfikat Code Week 2018.
CodeWeek, czyli Europejski Tydzień Kodowania w tym roku odbył się w dniach 6-21 października 2018 roku. Uczniowie klas pierwszych i klasy drugich wspólnie się bawili w małych programistów, tworząc swoje projekty w Scratchu Juniorze oraz zabawy czytania kodów z matą edukacyjną ,,Kodowanie na dywanie”
Bierzemy udział w programie ogólnopolskim Uczymy Dzieci Programować. Klasa pierwsza w programie Kodowanie na dywanie i Scratch Junior kodowała jesienne jabłka.
Zajęcia z programowania animacja do wiersza ,,Bal w ogrodzie”wykonana w Scratchu Juniorze
9CC1595E-674B-4981-8CD5-254847FBF503
A3464D15-9D55-400A-82C4-E5FFCC4ABDB1
39481D72-76BD-4D0F-96CA-E820D474A01E
Kodowanie na dywanie# Zbieramy liście jesienne#klasa 1a
Mali mistrzowie kodowania – pokolenie nowoczesnej szkoły
Edukacja z iPadem dla najmłodszych w Szkole Podstawowej nr1 w Kołobrzegu.
Od września 2017/18 w klasie pierwszej uczniowie próbują wykorzystać aplikacje Apple w procesie edukacji. IPad inspiruje i pozwala doznać nowego sposobu uczenia się w sposób,
jakiego nie można doświadczyć na żadnej innej pomocy edukacyjnej.
Wspaniałe aplikacje zachęcają do samodzielnej nauki w sposób interaktywny
poprzez nieustanne rozwijanie umiejętności technologii cyfrowej.
Na poziomie edukacji wczesnoszkolnej świetnie sprawdzają się aplikacje Quiver, PicselArt na zajęciach artystycznych – wypróbowałam już w pierwszej klasie.
Natomiast jeśli chodzi o programowanie to Lightbot, Kodable, Code Junior, Scratch Junior. Myślę, że filmik pokaże w skrócie co można z uczniami w klasie pierwszej zrobić wykorzystując poszczególne aplikacje.
https://quik.gopro.com/v/3NdashIujC/
JESTEŚMY SMART
W ramach ogólnopolskiego konkursu „Jestem smart” w naszej szkole 10.11.br. została zorganizowana akcja pod hasłem „Dzień z Technologią” . Chcieliśmy pokazać naszym uczniom, iż smartfony, tablety , iPady , a przede wszystkim Internet mogą być skutecznie wykorzystywane w edukacji. Przygotowaliśmy wiele atrakcji, m.in. konkurs na najlepszego ucznia każdej klasy w aplikacji quizizz, karaoke- nauczyciele kontra uczniowie, gry edukacyjne na przerwach z wykorzystaniem kodów QR, pod którymi ukryte były różne zadania do wykonania. Odbyły się również zajęcia z robotyki, programowania podczas których starsi uczniowie uczyli najmłodszych. Zaplanowano także seans dla najmłodszych uczniów w technologii 3D oraz atrakcyjne lekcje z wykorzystaniem różnorodnych aplikacji i stron internetowych oraz smartfonów, tabletów i iPadów. W naszej szkole już od kilku lat istnieją klasy cyfrowe, zatem i nowoczesne technologie nie są na obce.
przygotowała: Honorata Górska-Sęk
Lekcja grafiki 3D w „Sienkiewiczu”.
W środę 21 grudnia 2016 uczniowie klasy Cyfrowej 3h byli z wizytą w Zespole Szkół nr1 im. Henryka Sienkiewicza. Nauczyciel pan Jacek Kawałek zaprezentował uczniom wyposażenie pracowni informatycznych, spośród którego największe zainteresowanie wzbudziły drukarki 3D. Uczniowie wzięli również udział w lekcji grafiki 3D w programie Blender, podczas której wykonywali projekty figur przestrzennych, takich jak pionki szachowe.
Opracowanie: Małgorzata Kamińska
Nasze gimnazjum bierze udział w Pilotażowym wdrożeniu programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne i programy autorskie. Programy innowacyjne ,,Uczeń dyslektyczny w terapii z iPadem” ,,Programowanie ze Swiftem” i elementy robotyki – programowanie z klockami Lego. Celem pilotażu jest testowanie dostępnych rozwiązań wprowadzających nauczanie programowania do edukacji formalnej, w tym programów nauczania opartych na projekcie nowej podstawy programowej, rekomendowanie do powszechnego wdrożenia najskuteczniejszych metod i technik kształcenia i samokształcenia uczniów i nauczycieli oraz uruchomienie narzędzi wsparcia dla nauczycieli ułatwiających samokształcenie, kształcenie wzajemne oraz inne formy doskonalenia zawodowego.
Od trzech lat jesteśmy jedną z nielicznych szkół w województwie zachodniopomorskim, która utworzyła klasy cyfrowe. Nauczanie odbywa się z zastosowaniem technologii Apple: kursy iTunesU, SimpleMind, Picsart, Glogster, Popplet, Pages, Quizlet, iBooks Author, Numbers, iMovie -nowoczesnych metod nauczania z wykorzystaniem iPada.
Klasy cyfrowe ze swoimi opiekunami biorą udział również w konkursach ogólnopolskich „Jestem Smart”, „Klasa ze snów-celem konkursu jest nakręcenie filmu na temat ,,Bohater mojej ulubionej lektury na lekcji w nowoczesnej klasie ze snów”. Udział w konkursach ma na celu popularyzowanie świadomego i praktycznego wykorzystania najnowszych technologii w procesie uczenia się i nauczania oraz rozbudzenie pasji programowania z różnymi aplikacjami. Pozwala także na zaktywizowanie uczniów i nauczycieli do wspólnego działania i przygotowania pracy zespołowej.
Opracowane przez Małgorzatę Kamińską i Jolantę Krępeć.
Szkolenie nauczycieli „Programowanie ze Swiftem”
Dnia 03.12.2016 odbyło się szkolenie ”Programowanie ze Swiftem na iPadach” zorganizowane przez przez Mobilną Akademię Cortland Warszawa. Szkolenie poprowadził dr Daniel Makus – licencjonowany trener Apple Education Mentor. Zapoznał nauczycieli uczących w klasach cyfrowych z podstawami programowania z aplikacją Swift Playgrounds oraz nowoczesnych metod nauczania z zastosowaniem technologii Apple.
„Dzień z Technologią”.
We wtorek 18 października 2016r. odbył się „Dzień z Technologią”. Uczniowie klas Cyfrowych obejrzeli film o rozwoju technologii na przestrzeni lat. Zaprezentowany został robot skonstruowany i zaprogramowany na zajęciach pozalekcyjnych z Robotyki. Rozegrano turniej między klasami w kodowaniu.
Zajęcia z robotyki.
https://magis.to/OCkrVE5CRwMgJjoEDmEwCXt7?l=vsm&o=i&c=e
Lekcja fizyki, matematyki i j.polskiego z iPadem
http://informacje.kolobrzeg.pl/index.php/miastokg/2014-lekcje-na-miare-xxi-wieku-wideo
Zajęcia dla uczniów z dysleksją
Zajęcia z rozszerzoną rzeczywistością w terapii uczniów z dysleksją.
Jak nauczyć się szybko nazw kontynentów? Na zajęciach uczniów z dysleksją przenieśliśmy się w rozszerzoną rzeczywistość 3D. Wrażenia podczas generowania aury były niesamowite.Uczniowie nie mogli uwierzyć,że z kartki papieru są w stanie wygenerować kulę ziemską,obejrzeć ruch tej kuli wokół własnej osi, zobaczyć inne ciekawe zjawiska podczas nocy i dnia które zachodzą na kuli ziemskiej no i oczywiście nazwy kontynentów, mórz i oceanów. Jaka była radość i motywacja podczas zajęć można zobaczyć na zdjęciach.
Rozszerzona rzeczywistość.
13-02-2015r.
XI KOŁOBRZESKA KONFERENCJA DLA NAUCZYCIELI „Od Becika Każdy Klika”12-14 LUTY 2015
Lekcje pokazowe:
1. Przykładowa lekcja języka angielskiego z wykorzystaniem iPad’ów – „Sports & Health. How to avoid injury?”
2. Wykorzystanie programu edukacyjno- terapeutycznego Ortograffiti na iPadach.
14-01-2014r.
Lekcja pokazowa języka angielskiego dla rodziców.
Szkolenie nauczycieli.
1-09-2014r. klasa 1H – wychowawca Małgorzata Kamińska
Rozpoczęcie roku szkolnego 2014/2015 – rozpakowanie iPadów 4 generacji przez uczniów pierwszej Klasy Cyfrowej.
W roku szkolnym 2014/2015 powstała pierwsza w Kołobrzegu i jedna z nielicznych w Polsce klasa Cyfrowa, wykorzystująca iPady zamiast tradycyjnych podręczników.
iPad w Klasie Cyfrowej używany jest na wszystkich lekcjach z wyjątkiem wf. Nauka poprzez aplikacje (Quizlet, Simple Mind+, Pages, Numbers, Keynote), praca z Internetem oraz materiałami przygotowanymi przez nauczycieli (kursy iTunes U oraz ebooki w iBooks) zastępują tradycyjne uczenie. Chcemy podnosić efektywność poprzez stosowanie nowoczesnych urządzeń i metod pracy. Szeroko stosujemy metodę projektów, planujemy wprowadzenie metody WebQuest.
http://www.edustyle.pl/artykuly/592,253,gimnazjum-nr1-z-oddzialami-integracyjnymi-w-kolobrzegu-otwiera-cyfrowa-klase-quot