iPad

https://www.youtube.com/watch?v=IOd1eWtull8&feature=em-upload_owneriPad4

W roku szkolnym 2014/2015 powstała pierwsza w Kołobrzegu i jedna z nielicznych w Polsce klasa Cyfrowa, wykorzystująca iPady zamiast tradycyjnych podręczników.

iPad w Klasie Cyfrowej używany jest na wszystkich lekcjach z wyjątkiem wf. Nauka poprzez aplikacje (Quizlet, Simple Mind+, Pages, Numbers, Keynote), praca z Internetem oraz materiałami przygotowanymi przez nauczycieli (kursy iTunes U oraz ebooki w iBooks) zastępują tradycyjne uczenie. Chcemy podnosić efektywność  poprzez stosowanie nowoczesnych urządzeń i metod pracy. Szeroko stosujemy metodę projektów, planujemy wprowadzenie metody WebQuest.

http://www.edustyle.pl/artykuly/592,253,gimnazjum-nr1-z-oddzialami-integracyjnymi-w-kolobrzegu-otwiera-cyfrowa-klase-quot


Dzień Nowych Technologii w kl.2b

Dzień Nowych Technologii w Edukacji jest inicjatywą Ministerstwa Edukacji Narodowej. MEN zachęcało szkoły i placówki oświatowego do tego, aby 21 marca uczniowie mogli wziąć udział W zajęciach warsztatowych, prezentacjach multimedialnych, grach i zabawach, projekcjach filmów, spotkaniach oraz pokazowych lekcjach dotyczących nowoczesnych technologii, które mogą być wsparciem w nauce. W tym dniu w kl. 2b odbyły się zajęcia z edukacji matematycznej i przyrodniczej z wykorzystaniem aplikacji na IPada. Uczniowie z aplikacją Quiver generowali w 3D do tematu Wiosna w przyrodzie.P


Z NAJNOWSZYMI TECHNOLOGIAMI  ZA PAN BRAT

Nasza szkoła przyłączyła się do akcji zainicjowanej przez MEN , w myśl której 21 marca ogłoszono Dniem Nowoczesnych Technologii. Koordynatorki: Honorata Górska-Sęk, Beata Traczyk- Oskroba i Helena Paradowska przygotowały szereg przeróżnych atrakcji, pokazujących, że wykorzystując nowoczesne technologie, można w atrakcyjny i skuteczny sposób zdobywać wiedzę.

  W klasie trzeciej cyfrowej została przeprowadzona lekcja języka polskiego – „Lektury nie muszą być nudne”, podczas której uczniowie w ramach powtórzenia przed egzaminem tworzyli komiksy na podstawie lektur z wykorzystaniem różnych aplikacji i iPadów. Ponadto na lekcji matematyki uczniowie mogli usystematyzować swoją wiedzę z geometrii, wykorzystując  aplikację Quiver, czyli rozszerzoną rzeczywistość-tworzenie obrazów w 3D.

  Wielką atrakcją okazała się zabawa edukacyjna „Poszukiwacze skarbu”, podczas której uczniowie poprzez odczytywanie i rozwiązywanie ukrytych pod kodami QR zadań  szukali schowanego na terenie szkoły skarbu. Wszyscy uczniowie wzięli udział w szkolnym konkursie w formie quizu, który został przygotowany w aplikacji Quzizz.

  Ponadto odbyły się zajęcia z programowania w klasach młodszych, zajęcia z robotyki w klasie II- starsi uczą młodszych, nauka czytania w aplikacji Quizlet w klasie I, różnorodne ciekawe lekcje na wszystkich zajęciach z wykorzystaniem TIK( m.in. Quizizz , LearningApss, BookWidgets, Kahoot, platformy edukacyjnej eduelo), prezentacja w sali informatycznej filmów i wywiadów nakręconych przez uczniów, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z wykorzystaniem nowoczesnych TIK, czytanie e-booków na każdej przerwie w bibliotece szkolnej, seanse edukacyjne 3D dla najmłodszych, wspólne zabawy edukacyjno-ruchowe uczniów klas I  na magicznym dywanie w świetlicy szkolnej, zajęcia języka angielskiego w sali językowej z wykorzystaniem sprzętu audiowizualnego „Mentor”.

Podczas przerw uczniowie w ramach relaksu mogli wziąć udział w zabawie Karaoke – nauczyciele kontra uczniowie.

  Szkolny lider TIK  Honorata Górska- Sęk przygotowała szkolenie, podczas którego zapoznała nauczycieli z najnowszymi aplikacjami.

Wykorzystywanie nowoczesnych technologii to świetny sposób na ciekawe lekcje, na zbudowanie dobrych relacji w klasie, a przede wszystkim na skuteczne przyswojenie wiedzy poprzez zabawę.


Edukacja wczesnoszkolna z iPadem

Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej w klasie drugiej- nazwy kontynentów. Wykorzystanie iPada podczas generowania mapy świata w 3D.
Aplikacja Quiver przeniosła nas w świat wirtualny.


Bierzemy udział w konkursie 100-lecie Odzyskania Niepodległości organizowane przez Edu sense.


Świętujemy Dzień Niepodległości ze Scratchem Juniorem


Happy Halloween podczas zajęć z programowania z Quiverem w klasie 2b

Po ciężkiej pracy przy tworzeniu projektów ze Scratch Junior podczas Europejskiego Tygodnia Kodowania 2018- klasa druga b otrzymała Certyfikat Code Week 2018.

Code Week2018


CodeWeek, czyli Europejski Tydzień Kodowania w tym roku odbył się w dniach 6-21 października 2018 roku. Uczniowie klas pierwszych i klasy drugich wspólnie się  bawili w małych programistów, tworząc swoje projekty w Scratchu Juniorze oraz zabawy czytania kodów z matą edukacyjną ,,Kodowanie na dywanie”


Bierzemy udział w programie ogólnopolskim Uczymy Dzieci Programować. Klasa pierwsza w programie Kodowanie na dywanie i Scratch Junior kodowała jesienne jabłka.


Zajęcia z programowania animacja do wiersza ,,Bal w ogrodzie”wykonana w Scratchu Juniorze

9CC1595E-674B-4981-8CD5-254847FBF503

A3464D15-9D55-400A-82C4-E5FFCC4ABDB1

39481D72-76BD-4D0F-96CA-E820D474A01E


Kodowanie na dywanie# Zbieramy liście jesienne#klasa 1a


Mali mistrzowie kodowania – pokolenie nowoczesnej szkoły

Edukacja z iPadem dla najmłodszych w Szkole Podstawowej nr1 w Kołobrzegu.
Od września 2017/18 w klasie pierwszej uczniowie próbują wykorzystać aplikacje Apple w procesie edukacji. IPad inspiruje i pozwala doznać nowego sposobu uczenia się w sposób,
jakiego nie można doświadczyć na żadnej innej pomocy edukacyjnej.
Wspaniałe aplikacje zachęcają do samodzielnej nauki w sposób interaktywny
poprzez nieustanne rozwijanie umiejętności technologii cyfrowej.
Na poziomie edukacji wczesnoszkolnej świetnie sprawdzają się aplikacje Quiver, PicselArt na zajęciach artystycznych – wypróbowałam już w pierwszej klasie.
Natomiast jeśli chodzi o programowanie to Lightbot, Kodable, Code Junior, Scratch Junior. Myślę, że filmik pokaże w skrócie co można z uczniami w klasie pierwszej zrobić wykorzystując poszczególne aplikacje.

https://quik.gopro.com/v/3NdashIujC/


JESTEŚMY SMART

W ramach ogólnopolskiego konkursu „Jestem smart” w naszej szkole 10.11.br. została zorganizowana akcja pod hasłem „Dzień z Technologią” . Chcieliśmy pokazać naszym uczniom, iż smartfony, tablety , iPady , a przede wszystkim Internet mogą być skutecznie wykorzystywane w edukacji. Przygotowaliśmy wiele atrakcji, m.in. konkurs na najlepszego ucznia każdej klasy w aplikacji quizizz, karaoke- nauczyciele kontra uczniowie, gry edukacyjne na przerwach z wykorzystaniem kodów QR, pod którymi ukryte były różne zadania do wykonania. Odbyły się również zajęcia z robotyki, programowania podczas których starsi uczniowie uczyli najmłodszych. Zaplanowano także seans dla najmłodszych uczniów w technologii 3D oraz atrakcyjne lekcje z wykorzystaniem różnorodnych aplikacji i stron internetowych oraz smartfonów, tabletów i iPadów. W naszej szkole już od kilku lat istnieją klasy cyfrowe, zatem i nowoczesne technologie nie są na obce.
przygotowała: Honorata Górska-Sęk



Lekcja grafiki 3D w „Sienkiewiczu”.

W środę 21 grudnia 2016 uczniowie klasy Cyfrowej 3h byli z wizytą w Zespole Szkół nr1 im. Henryka Sienkiewicza.  Nauczyciel pan Jacek Kawałek zaprezentował uczniom wyposażenie pracowni informatycznych, spośród którego największe zainteresowanie wzbudziły drukarki 3D. Uczniowie wzięli również udział w lekcji grafiki 3D w programie Blender, podczas której wykonywali projekty figur przestrzennych, takich jak pionki szachowe.

20161221_112543 20161221_113025 20161221_113407 20161221_113430 20161221_113556 20161221_120512 20161221_120521 20161221_120546 20161221_121239 20161221_121308

Opracowanie: Małgorzata Kamińska


Nasze gimnazjum bierze udział w Pilotażowym wdrożeniu programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne i programy autorskie. Programy  innowacyjne ,,Uczeń dyslektyczny w terapii z iPadem” ,,Programowanie ze Swiftem” i elementy robotyki – programowanie z klockami Lego. Celem pilotażu jest testowanie dostępnych rozwiązań wprowadzających nauczanie programowania do edukacji formalnej, w tym programów nauczania opartych na projekcie nowej podstawy programowej, rekomendowanie do powszechnego wdrożenia najskuteczniejszych metod i technik kształcenia i samokształcenia uczniów i nauczycieli oraz uruchomienie narzędzi wsparcia dla nauczycieli ułatwiających samokształcenie, kształcenie wzajemne oraz inne formy doskonalenia zawodowego.

Od trzech lat jesteśmy jedną z nielicznych szkół w województwie zachodniopomorskim, która utworzyła klasy cyfrowe. Nauczanie odbywa się z zastosowaniem technologii Apple: kursy iTunesU, SimpleMind, Picsart, Glogster, Popplet, Pages, Quizlet, iBooks Author, Numbers, iMovie -nowoczesnych metod nauczania z wykorzystaniem iPada.

 Klasy cyfrowe ze swoimi opiekunami biorą udział również w konkursach ogólnopolskich „Jestem Smart”, „Klasa ze snów-celem konkursu jest nakręcenie filmu na temat ,,Bohater mojej ulubionej lektury na lekcji w nowoczesnej klasie ze snów”. Udział w konkursach ma na celu popularyzowanie świadomego i praktycznego wykorzystania najnowszych technologii w procesie uczenia się i nauczania oraz rozbudzenie pasji programowania z różnymi aplikacjami. Pozwala także na zaktywizowanie uczniów i nauczycieli do wspólnego działania i przygotowania pracy zespołowej.

 Opracowane przez Małgorzatę Kamińską i Jolantę Krępeć.

img_1192 img_1198 img_1234 img_1287


 Szkolenie  nauczycieli „Programowanie ze Swiftem”

Dnia 03.12.2016 odbyło się szkolenie ”Programowanie ze Swiftem na iPadach” zorganizowane przez przez Mobilną Akademię Cortland Warszawa. Szkolenie poprowadził dr Daniel Makus – licencjonowany trener Apple Education Mentor. Zapoznał nauczycieli uczących w klasach cyfrowych z podstawami programowania z aplikacją Swift Playgrounds oraz nowoczesnych metod nauczania z zastosowaniem technologii Apple.

img_1517 img_1536 img_1537 img_1538 img_1541 


 „Dzień z Technologią”. 

We wtorek 18 października 2016r. odbył się „Dzień z Technologią”. Uczniowie klas Cyfrowych obejrzeli film o rozwoju technologii na przestrzeni lat. Zaprezentowany został robot skonstruowany i zaprogramowany na zajęciach pozalekcyjnych z Robotyki. Rozegrano turniej między klasami w kodowaniu.

img_1279 img_1264-2 img_1261 img_1253 img_1252 img_1248 img_1245 img_1235 img_1238 img_1230 img_1224 img_1226 img_1208 img_1197 img_2002


Zajęcia z robotyki.

https://magis.to/OCkrVE5CRwMgJjoEDmEwCXt7?l=vsm&o=i&c=e


Lekcja fizyki, matematyki i j.polskiego z iPadem

http://informacje.kolobrzeg.pl/index.php/miastokg/2014-lekcje-na-miare-xxi-wieku-wideo


Zajęcia dla uczniów z dysleksją


Zajęcia z rozszerzoną rzeczywistością w terapii uczniów z dysleksją.

Jak nauczyć się szybko nazw kontynentów?  Na zajęciach uczniów z dysleksją przenieśliśmy się w rozszerzoną rzeczywistość 3D.  Wrażenia podczas generowania aury były niesamowite.Uczniowie nie mogli uwierzyć,że z kartki papieru są w stanie wygenerować kulę ziemską,obejrzeć ruch tej kuli wokół własnej osi, zobaczyć inne ciekawe zjawiska podczas nocy i dnia które zachodzą na kuli ziemskiej no i oczywiście nazwy kontynentów, mórz i oceanów. Jaka była radość i motywacja podczas zajęć można zobaczyć na zdjęciach.

2016-01-19 15.58.31-1 IMG_0009 IMG_0005


Rozszerzona rzeczywistość.


13-02-2015r.
XI KOŁOBRZESKA KONFERENCJA DLA NAUCZYCIELI „Od Becika Każdy Klika”12-14 LUTY 2015
Lekcje pokazowe:
1. Przykładowa lekcja języka angielskiego z wykorzystaniem iPad’ów – Sports & Health. How to avoid injury?”
2. Wykorzystanie programu edukacyjno- terapeutycznego Ortograffiti na iPadach.

IMG_0675 IMG_0628 IMG_0658 IMG_0675 IMG_0685 IMG_0730 IMG_0737 IMG_0739 IMG_0758 IMG_0817 IMG_0836 IMG_0866

_MG_4428 _MG_4506 _MG_4504 _MG_4502 _MG_4501 _MG_4500 _MG_4431 _MG_4432 _MG_4499 _MG_4498


14-01-2014r.

2015-01-14 17.25.39 2015-01-14 17.25.18

Lekcja pokazowa języka angielskiego dla rodziców.


2014-09-17 17.04.00 2014-09-17 17.04.04

Szkolenie nauczycieli.


1-09-2014r. klasa 1H – wychowawca Małgorzata Kamińska
2014-09-01 09.40.50 2014-09-01 09.42.44

Rozpoczęcie roku szkolnego 2014/2015 – rozpakowanie iPadów 4 generacji przez uczniów pierwszej Klasy Cyfrowej.


W roku szkolnym 2014/2015 powstała pierwsza w Kołobrzegu i jedna z nielicznych w Polsce klasa Cyfrowa, wykorzystująca iPady zamiast tradycyjnych podręczników.

iPad w Klasie Cyfrowej używany jest na wszystkich lekcjach z wyjątkiem wf. Nauka poprzez aplikacje (Quizlet, Simple Mind+, Pages, Numbers, Keynote), praca z Internetem oraz materiałami przygotowanymi przez nauczycieli (kursy iTunes U oraz ebooki w iBooks) zastępują tradycyjne uczenie. Chcemy podnosić efektywność poprzez stosowanie nowoczesnych urządzeń i metod pracy. Szeroko stosujemy metodę projektów, planujemy wprowadzenie metody WebQuest.

http://www.edustyle.pl/artykuly/592,253,gimnazjum-nr1-z-oddzialami-integracyjnymi-w-kolobrzegu-otwiera-cyfrowa-klase-quot