Integracja
Oddziały integracyjne liczą od 15 do 20 osób. Uczniowie z dysfunkcjami oprócz wsparcia nauczyciela prowadzącego lekcje, liczyć mogą na pomoc nauczyciela wspomagającego. Wymagania pedagogów i sposób prowadzenia lekcji dostosowany jest do indywidualnych potrzeb i możliwości każdego dziecka. Dodatkowo uczniowie biorą udział w zajęciach korekcyjno – kompensacyjnych, wyrównawczych, rewalidacyjnych, podczas których pracują nad usprawnieniem zaburzonych funkcji poznawczych, uzupełniają i powtarzają wiadomości.
Dzieci dyslektyczne objęte są programem edukacyjno- terapeutycznym
Od września 2004 r. przy szkole działa Terenowy Oddział Polskiego Towarzystwa Dysleksji.
Założycielką i przewodniczącą jest p. Jolanta Krępeć. Nauczyciele będący członkami towarzystwa prowadzą społecznie zajęcia dla dzieci z dysleksją i dyskalkulią, np. zajęcia usprawniające umiejętność czytania ze zrozumieniem, spotkania w oparciu o program „Ortograffiti”, zajęcia dla dzieci ze specyficznymi problemami z nauką języków obcych czy geografii , szczególnie z brakiem umiejętności czytania mapy.
Zajęcia z dziećmi dyslektycznymi w ramach Polskiego Towarzystwa Dysleksji;
Światowy Dzień godności osób niepełnosprawnych już minął , ale w naszej szkole obchodzimy w tym tygodniu. 18 maja 2016 uczniowie klas cyfrowych wspólnie z uczniami klas integracyjnych projektowali plakaty interaktywne w aplikacji Glogster pod tytułem Więcej nas łączy niż dzieli..
Uczniowie, którzy pracują Metodą Ortograffiti, wzięli udział w Konkursie „Ortograffiti w mojej szkole”, organizowanym przez Wydawnictwo Operon. Wykonali następujące projekty:
– logo Ortograffiti dowolną techniką (w tym graffiti)
– plakat – reklama Ortograffiti
Rozszerzona rzeczywistość w świątecznych motywach.
Uczniowie z klasy cyfrowej w czasie zajęć dla uczniów z dysleksją projektowali bombki z motywem świątecznym wykorzystując aplikację Quiver.
Sprawozdanie z Tygodnia Świadomości Dysleksji 26.10.2015-30.10.2015
W tym roku szkolnym obchody Tygodnia Świadomości Dysleksji przebiegały w bardzo urozmaicony sposób.
Od poniedziałku 26.10.2015-30.10.2015 społeczność szkolna miała okazję brać udział w następujących działaniach:
1.Jesienna ortografia – dyktando, które przygotowała i przeprowadziła Aneta Rebelska
Dnia 26.10.2015r., w ramach tygodnia dysleksji, w bibliotece szkolnej przeprowadzono dyktando, w którym wzięło udział 6 uczniów z klas pierwszych.
Po napisaniu dyktanda, każdy z uczestników sprawdził błędy w swojej pracy korzystając ze słownika ortograficznego.
Wszyscy otrzymali dyplom za udział w pisaniu dyktanda i słodki upominek.
2.Metody pracy uczniów z dysleksją z aplikacjami Apple- plakat interaktywny
Sławne postacie z dysleksją -wykonane w aplikacji Glogster.
Plakaty zostały wydrukowane i będą wykorzystane jako element dekoracji w sali polisensorycznej. Przygotowała i przeprowadziła Jolanta Krępeć
3. Konkurs Scrabble i twórcze dyktando uczniów. Przeprowadziła Helena Paradowska
TURNIEJ SCRABBLE
W turnieju Scrabble udział wzięło 8 uczniów .
I miejsce zajęła Kawa Aleksandra
II miejsce Kacynel Paulina
III miejsce Chażyński Marek
Celem konkursu było bogacenie słownictwa oraz rozwijanie wyobraźni.
4.Konkurs Rebusomania przeprowadziła Aneta Pietrzak. Jak co roku do intelektualnej zabawy włączyli się uczniowie z klasy 3 b.
- Historyczne krzyżówki dla uczniów z dysleksją – Joanna Kwaśnik
W ramach Tygodnia Świadomości o Dysleksji 29 października 2015r. na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych p. Joanna Kwaśnik przeprowadziła dla uczniów klas III konkurs krzyżówek, labiryntów i rebusów z zakresu historii. Uczniowie w grupach uzupełniali luki w krzyżówkach, wyszukiwali nazwisk bohaterów narodowych i odgadywali pojęcia historyczne na podstawie rebusów przedstawionych na foliogramach. W ten sposób ćwiczyli umiejętność czytania ze zrozumieniem, usprawniania analizatorów wzrokowych, logicznego myślenia. Ćwiczenia cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony uczniów, kształtowały poczucie wartości u nich samych, wzbudzały aktywność. Najbardziej aktywni uczniowie tj. Gabriela Skrzypiec, Maria Ciesielska, Oliwia Kowalczyk, Kamil Waszczyk, Adrian Majcher, Monika Trzcińska, Aleksandra Bryła otrzymali ustne pochwały i plusy.
Tydzień Świadomości uczniów z dysleksją zakończył się szkoleniem dla nauczycieli Specyficzne zaburzenia mowy: dysleksja, afazja
Podziękowanie- wręczanie nagród , dyplomów. za udział w konkursie w Tydzień Świadomości dysleksji