Projekt edukacyjny pt. „Moja codzienność a ochrona środowiska i zachowanie bioróżnorodność”

20160422_133206W roku szkolnym 2015/16  projekt edukacyjny pt.  „Moja codzienność a ochrona środowiska i zachowanie bioróżnorodność” realizowało 16 uczniów z klas drugich.

Realizując projekt edukacyjny na powyższy temat, uczniowie zdobywali wiedzę i umiejętności związane z przedmiotem projektu. Zapoznali się z tematyką związaną z ochroną środowiska, zagrożeniami globalnymi klimatu oraz czynnikami wpływającymi na bioróżnorodność. Pracując w indywidualnie lub w zespołach wykonali szereg prac pisemnych, plastycznych, multimedialnych. Obejrzeli film pt.„Pojutrze” i na jego podstawie przygotowali plakaty obrazujące możliwe skutki globalnych zmian klimatycznych. Przeprowadzili badania poziomu zużycia energii elektrycznej w swoich domach oraz określili poziom dwutlenku węgla emitowanego przez swoje rodziny w ciągu określonego czasu. Zaprezentowali wyniki tych badań w formie prezentacji multimedialnej. Przeprowadzili ankiety wśród osób z najbliższego otoczenia dotyczące określenia poziomu ich świadomości ekologicznej. Wyniki tej ankiety przedstawili w formie wykresów oraz wyciągnęli wnioski, które zawarli w prezentacji multimedialnej, przedstawionej na forum swoich klas. Uczniowie uczestniczyli w ciekawej wycieczce do oczyszczalni ścieków, gdzie zdobyli wiedzę nt. procesów biologicznego i mechanicznego procesu oczyszczania ścieków. Uczestniczyli w pogadankach nt. ciepła oraz zużycia zasobów leśnych i utratą bioróżnorodności. Z dużym zaangażowaniem zasadzili rośliny wokół budynku szkoły i dbali o nie. Zapoznali się z bioróżnorodnością w najbliższej okolicy poznając faunę i florę Eko-parku wschodniego. Większość uczniów odpowiedzialnie wywiązała się z wszystkich powierzonych im zadań. W swoich działaniach wykazali się także dużą kreatywnością i zaangażowaniem. Uczniowie w trakcie realizacji projektu byli zmotywowani do samodzielnej pracy, rozwijali umiejętność pracy w zespole. Kształtowali świadomość na temat ochrony środowiska i ochrony bioróżnorodności, zwracali uwagę na konieczność podjęcia działań prośrodowiskowych w swoim najbliższym otoczeniu i w szerszym zakresie.

Większość uczniów otrzymało wysokie oceny za kilkumiesięczną pracę nad projektem edukacyjnym.  Wszyscy uczniowie zrealizowali projekt edukacyjny.
20151125_133333 20151125_133403 20160421_125043 20160422_132742 20160422_133117 20160422_133206