W projekcie edukacyjnym „Jak dbamy o środowisko naturalne ?” udział wzięła klasa II c. Uczniowie w drodze losowania podzielili się na 4 grupy zadaniowe. Uczniowski projekt edukacyjny miał charakter zespołowy, ale niektóre zadania miały charakter grupowy. Realizując projekt edukacyjny na wybrany przez nich temat uczniowie zdobywali wiedzę i umiejętności związane z przedmiotem projektu. Poszukiwali problemów związanych ze sposobami i możliwościami dbania o środowisko naturalne w naszym mieście , w Polsce i w UE oraz stopniem ich przestrzegania przez instytucje i współobywateli. Ale przede wszystkim uczyli się zachowań proekologicznych i jednocześnie dawali swoim postępowaniem przykład innym.
Sami w grupach lub zespołowo wykonali różne prace tworząc np. model żaglówki z butelek PET i innych surowców wtórnych na konkurs plastyczny „City-PET” . Był on elementem wykonanej , także przez nich, makiety naszego miasta – wraz z plażą i brzegiem morza – podczas Targów ekologicznych „EKO-Kołobrzeg 2014”. Otrzymali w konkursie za ten projekt 3. miejsce. Przy współpracy z rodzicami wybrali i posadzili jodłę kaukaską przed wejściem do szkoły. Z dużym zaangażowaniem wyszukiwali potrzebne informacje, przygotowywali i przedstawiali prezentacje na lekcjach wychowawczych i zajęciach dodatkowych. Dwukrotnie wzięli udział w akcjach porządkowych na rzecz miasta i okolic. Najpierw podczas 21.edycji akcji „Sprzątanie Świata” pod hasłem przewodnim „Turysto Szanuj Środowisko” uporządkowali teren Parku Teatralnego w dzielnicy uzdrowiskowej. Następnie zaangażowali się w obchody Dni Ziemi poprzez sprzątanie dorzecza Parsęty zainicjowane przez Ligę Morską i Rzeczną w akcji ”Sprzątamy Wokół Naszych Jezior i Rzek”. Przygotowali także prezentację n/t stosunku Kołobrzeżan, Polaków i Europejczyków do konieczności i zasadności ochrony środowiska naturalnego oraz n/t stereotypów pozytywnych i negatywnych powielanych przez kolejne pokolenia .
Kolejne zadania projektu prezentowali bezpośrednio i w sposób publiczny podczas ich wykonywania . Realizując tak zadania młodzież zaprezentowała pozytywne i godne naśladowania proekologiczne inicjatywy obywatelskie. W sposób odpowiedzialny i zdyscyplinowany zorganizowali się przy pracach porządkowych, multimedialnych i innych .Projekt motywował ich do indywidualnej pracy, kreatywności i rozwijania pracy w zespole. Kształtował świadomość młodych ludzi i zwracał uwagę na to, że żyjemy w środowisku przyrodniczym i to od nas zależy, jaki będzie jego stan za kilka, czy kilkanaście lat. Dzięki realizacji projektu uczniowie zyskali poczucie większej pewności siebie.
Opiekun projektu: Jolanta Olechno