Potencjał edukacyjny mobilnych technologii jest ogromny. Istnieje wiele dowodów, że upowszechnienie urządzeń z internetem nie tylko ratuje życie i zdrowie. Współczesne komputery, smartfony czy tablety również uczą, wykorzystując do tego coraz powszechniejszy dostęp do bezprzewodowego internetu. Dotyczy to praktycznie każdej grupy wiekowej: od dzieci w wieku przedszkolnym, przez gimnazjalistów, licealistów i studentów, aż po osoby, które swoją ścieżkę edukacji już co prawda zakończyły, ale technologie nadal pomagają im w poszerzaniu wiedzy i doskonaleniu umiejętności. W dniach 21-22 marca uczniowie klas 8b, 8a, 3f, 3g, 3b na lekcjach historii i wiedzy o społeczeństwie rozwiązywali quizy w aplikacjach Quizizz oraz Kahoot. Klasa 3f pierwszy raz zmierzyła się ze sprawdzianem w aplikazji Quizizz , który dotyczył Królów Polski. Nie obca jest również uczniom platforma LearningApps, w której rozwiązują różne ćwiczenia i proste gry dydaktyczne. Ulubioną grą są jednak „Milionerzy”, gdyż zawsze możemy pomarzyć o wygranej i dalekich podróżach. Praca z aplikacjami opartymi na materiale przerabianym na lekcji może stać się dla uczniów odkryciem wspaniałej metody uczenia się historii i wiedzy o społeczeństwie. Głównymi efektami pracy z nowoczesnymi aplikacjami jest nawiązanie bardzo pozytywnego kontaktu z uczniami, wykorzystanie nowych narzędzi TIK , wymiana narzędzi pedagogicznych pozwalająca na zdobywanie nowej wiedzyoraz wzrostu poziomu wiedzy uczniów. Nowoczesne aplikacje używane na lekcji historii i wiedzy o społeczeństwie zwiększają motywację uczniów do pracy , a to na pewno pozytywnie zmienia codzienność w klasie.
Po aktywnej pracy w czasie ostatnich lekcji historii i wiedzy o społeczeństwie mogę stwierdzić , że nasi uczniowie to „ Interaktywni Tubylcy” i żadne nowości technologiczne nie są dla nich przeszkodą lecz wspaniałym wyzwaniem.
Opracowała mgr Agata Mikołajek