Matematyczny detektyw na tropie kodów QR.
Uczniowie klasy 3e gimnazjum 21.03.2019 r. na dwugodzinnych zajęciach z matematyki pracowali nad rozwiązaniami zadań w formie zagadek wykorzystując aplikację do czytania kodów QR oraz Pixton Comic Maker. Zmagania zaczęliśmy prezentacją multimedialną, która miała wyjaśnić cel lekcji i jednocześnie zaintrygować i wciągnąć uczniów w grę matematyczną. Do kodów uczniowie dochodzili poprzez poprawne rachunki, znalezieniezaszyfrowanych cyfr, zamalowanie nimi pustych pól kodu, rozwiązanie zagadek, poprawne wyznaczenie na mapie drogi do furtki, a następnie zrobienie krótkiego komiksu, który wyjaśniał jak liczyć pola wielokątów. Ostatnie zadanie polegało na rozwiązaniu równań i wskazaniu odpowiedzi pojawiającej się tylko raz. Do skarbu najszybciej dotarła grupa Marty w składzie Jagoda, Sara, Julka S i Patryk. Gratulujemy!
Zabawę skończyliśmy oceną aktywności grup i słodkim co nieco.
Refleksje uczniów:
– … zadania wymagały myślenia i współpracy, były interesujące. Dziękuję za mile spędzone dwie godziny /Dominika/.
– … wprowadzanie nowych rzeczy na lekcję matematyki jest bardzo fajnym i ciekawym pomysłem. Kody QR pomogły w zainteresowaniu całej grupy i mobilizowały do pracy. Dzięki temu rozwinęła się u nas współpraca. Sama lekcja okazała się bardzo wymagająca i zainteresowała mnie. Mam nadzieją, że będę uczestniczyć w podobnych zajęciach w przyszłości /Jan/.
– … lekcja świetna, realizacja ciekawa. Było wiele zabawy /Nikola Z/.
– … lekcja zupełnie inna niż wszystkie. Spędziliśmy ją bardzo kreatywnie i w miłej atmosferze. Naszym celem jako detektywów było „otworzyć” walizkę ze skarbem – co bardzo mi się spodobało. Zabawa, wspólne myślenia i matematyka w jednym /-/.
– … bardzo fajnie pracowało mi się w grupie. Bawiąc się rozwiązywaliśmy zadania /-/.
– … pracowaliśmy zespołowo i używaliśmy kodowania QR. Takie lekcje są bardzo interesujące i fajne /-/.
Opracowała mgr Beata Niewolewska