został zrealizowany przez 11 uczniów klas drugich (IIb, IId, IIe oraz II h). Zadanie uczniów polegało na wykonaniu trzech zadań przygotowanych przez nauczycieli języka angielskiego. Uczniowski projekt miał charakter zespołowy, ale gimnazjaliści wykonywali też indywidualne zadania dodatkowe.
Realizując projekt edukacyjny uczniowie nabywali umiejętności sprawnego posługiwania się językiem angielskim w mowie i piśmie. Rozwijali także swoje zainteresowania językowe oraz doskonalili umiejętności projektowania i organizowania własnej pracy. Samodzielnie lub w grupach tworzyli plakaty, które wykorzystywane były podczas lekcji języka angielskiego, przygotowywali quizy wiedzy lub organizowali grę szkolną – podchody w języku angielskim. Brali czyny udział w przygotowaniu i organizacji konkursu piosenki angielskiej MUST BE ENGLISH oraz międzyszkolnego konkursuAnglomaniakdla uczniów szkół podstawowych. Ostatnim etapem projektu była prezentacja efektów uzyskanych przez uczniów podczas realizacji projektu. W obecności dyrektora, nauczycieli i zgromadzonych gości z innych szkół podczas Międzygimnazjalnego Przeglądu Teatrów Profilaktycznych wystawili przedstawienie w języku angielskim dotyczące uzależnienia od telefonu komórkowego.
Projekt motywował uczniów do samodzielnej pracy i kreatywności. Dzięki temu uczniowie zyskali poczucie większej pewności siebie – można top było zauważyć szczególnie podczas przedstawienia oraz przy samoocenie wieńczącej projekt edukacyjny, odkryli umiejętności aktorskie, dziennikarskie i organizacyjne.
Uczniowie za pracę nad projektem otrzymali oceny bardzo dobre i dobre.
Opiekunowie: Beata Prewencka-Czubik, Natalia Gruchała, Joanna Kolska, Elżbieta Rowińska