23 kwietnia obchodzony był Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Święto to, organizowane przez UNESCO od 1995 roku, ma na celu promocję czytelnictwa i edytorstwa. W czasach, gdy większość szkół na całym świecie jest zamknięta, a ludzie pozostają w domach, moc książek powinna być wykorzystywana do walki z izolacją, wzmacniania więzi, poszerzania horyzontów i rozwijania kreatywności. Czytając i obchodząc Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich, możemy otworzyć się na innych pomimo dystansu i podróżować dzięki wyobraźni.
Uczniowie klasy II C aktywnie włączyli się w obchody Święta Książki: wykonali, wypełnili treścią i rysunkami swoje pierwsze książeczki, jak również promowali czytelnictwo poprzez czytanie fragmentów ulubionych książek i recytację wierszy. Próby literackie wypadły znakomicie, dzieci zaskakiwały pomysłowością i bujną wyobraźnią, powstały małe dzieła o przyjaźni – „Inka”, o zwierzętach – „Mój piesek i ja”, „Zakochane pszczółki”, „Pies, który zgubił się w lesie”, bajki – „Bajka o królu Wirusie”, „Masza i niedźwiedź”, a nawet utwory z dreszczykiem – „Dziennik złodzieja” czy świetnie napisana „Złota Księga Minecraft”.Bardzo cieszą zaangażowanie, zapał i chęci do twórczej pracy moich uczniów, widzę, jak w nowej rzeczywistości pracy zdalnej, często stając przed kamerką, są otwarci, odważni i kreatywni.
Poniżej przykłady pracy zdalnej uczniów klasy II C promującej czytelnictwo i twórczość literacką.
Opracowała: Małgorzata Szymańska