Od trzech lat jesteśmy jedną z nielicznych szkół w województwie zachodniopomorskim, która utworzyła klasy cyfrowe. Nauczanie odbywa się z zastosowaniem technologii Apple: kursy iTunesU, SimpleMind, Picsart, Glogster, Popplet, Pages, Quizlet, iBooks Author, Numbers, iMovie -nowoczesnych metod nauczania z wykorzystaniem iPada. W tym roku nasze gimnazjum bierze udział w Pilotażowym wdrożeniu programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne i programy autorskie.
Programy innowacyjne ,,Uczeń dyslektyczny w terapii z iPadem” ,,Programowanie ze Swiftem” i elementy robotyki – programowanie z klockami Lego. Celem pilotażu jest testowanie dostępnych rozwiązań wprowadzających nauczanie programowania do edukacji formalnej, w tym programów nauczania opartych na projekcie nowej podstawy programowej, rekomendowanie do powszechnego wdrożenia najskuteczniejszych metod i technik kształcenia i samokształcenia uczniów i nauczycieli oraz uruchomienie narzędzi wsparcia dla nauczycieli ułatwiających samokształcenie, kształcenie wzajemne oraz inne formy doskonalenia zawodowego..
Nauczyciele, którzy pracują w klasach cyfrowych są objęci opieką szkoleniową przez Mobilną Akademię Cortland Warszawa, 02.12.2016 odbędzie się szkolenie ”Programowanie ze Swiftem na iPadach”. Podczas szkolenia poznamy podstawy programowania z aplikacją Swift Playgrounds. Szkolenie poprowadzi dr Daniel Makus licencjonowany trener Appple Education Mentor. W naszym Gimnazjum p.Daniel Makus prowadzi od trzech lat szkolenia w formie warsztatów na temat zastosowania technologii Apple oraz nowoczesnych metod nauczania.
Klasy cyfrowe ze swoimi opiekunami biorą udział również w konkursach ogólnopolskich „Jestem Smart”, „Klasa ze snów-celem konkursu jest nakręcenie filmu na temat ,,Bohater mojej ulubionej lektury na lekcji w nowoczesnej klasie ze snów”. Udział w konkursach ma na celu popularyzowanie świadomego i praktycznego wykorzystania najnowszych technologii w procesie uczenia się i nauczania oraz rozbudzenie pasji programowania z różnymi aplikacjami. Pozwala także na zaktywizowanie uczniów i nauczycieli do wspólnego działania i przygotowania pracy zespołowej.
Opracowane przez Małgorzatę Kamińską i Jolantę Krępeć.